Регистрация и поддръжка на безмоторен самолет на територията на България ?

Обща дискусия за всички неща свързани с безмоторното летене - истинската свобода на полета.
YaHooooO
Мнения: 1
Регистриран: съб окт 26, 2019 10:41 pm

Регистрация и поддръжка на безмоторен самолет на територията на България ?

Мнение от YaHooooO » ср мар 11, 2020 6:02 am

Здравейте,

мисля,че ще е полезно в тази тема да се дискутира и систематизира тази информация, която за мен е изключително неясна и объркана.
Според битуващото мнение - най-рационално и разумно е глайдерът да е под немска регистрация и в САМО, поради стриктното изпълнение на правилата и неангажираност на собственика с бюрокрация.
Дали това е така наистина? Задавам си този въпрос, тъй като никой от собствениците на планери в различни държави (Унгария,Полша,Финландия,Румъния,Словения), с които комуникирам не е в CAMO. При тях също така се практикува поддръжка на самолета от собственика.

Споделям няколко реда от собственик на самолет в Полша, по повод въпроса ми "Защо немската регистрация е предпочитана?"

Hello

Yes, I know that exactly.

The technical maintenance of the glider was a problem, as well as official obsolete national regulations.
For several years, my country ..., i.e. the aviation authority, has been obliged to apply the EASA regulations, which were in fact used for a long time in Germany.

Therefore, it is no longer profitable to manage the glider on German signs, because the working hour of a mechanic from Germany is 120 Eur, additionally access and other official fees.

In this case, in your country, glider maintenance is performed in accordance with EASA according to the minimum maintenance program performed by the Pilot-owner.

That's why it's so easy now!

Поздрави

Отговори